2,4 млн. лв. ще струват на „Топлофикация” обезщетенията, които дружеството трябва да задели за общо 104 хил. свои абонати, които останаха без парно и топла вода за повече от 48 часа при аварията преди седмица. Колко обаче ще е обезщетението за всеки конкретно, е трудно да се каже отсега.
Дружеството днес увери, че компенсацията на абонатите няма да се изразява само в това да не платят така или иначе непотребената топлинна енергия, а ще има и истински обезщетения – за всеки ден след 48-мия час. Те обаче няма да са с директно плащане на пари, а под формата на прихващане.
„Топлофикация” обяснява как да обезщети абонатите, останали без парноОбезщетение трябва да получат всички, останали на студено за повече от 48 часа, но механизмът за компенсация не е разписан конкретно
Ето и примерната сметка: ако абонатът е бил без парно пет дни и по прогноза дължи сметка от 182 лв. за месеца, като неустойка за три дни ще получи около 22 лв. Така че ще в края на месеца трябва да плати 160 лв.
След това обаче идва по-сложната част – енергията, която така или иначе не е ползвана, се приспада като сума от общото задължение на абонатната станция, а после това приспадане трябва да се разпредели пропорционално между абонатите.
Именно затова и не може да се каже колко средно да очакват потребителите.
„Считаме, че ще (обезщетяването – б. ред.) ще обхване 98% дори 100% от потърпевшите абонати. Но на българина и 1000 лв. да му дадем, той ще иска 1200. Винаги ще има някой който да търси под вола теле. Надяваме се да не се роди теле, защото сме го обмислили и сме подходили максимално отговорно в услуга на хората”, коментира Георги Белов от „Топлофикация”.
Според общински съветници и граждани обаче предложенията на дружеството за компенсации не са достатъчно ясни и трябва да имат конкретни суми във фактурата, така да няма съмнение кой абонат е бил компенсиран.
Работата продължава, като уверението е, че новите правила ще са факт преди следващата фактура за парно.