„Европейският проект разшири хоризонта на националната визия за развитието на транспорта във всяка отделна страна и дори да градим транспортни връзки локално, вече мислим глобално. Преодоляваме заедно тесните места и липсващите връзки в инфраструктурата. В този процес несъмнена е ролята на ЕК за дефиниране на приоритетните проекти и най-подходящите схеми на финансиране.
С успеха на европейската транспортна политика координираният подход се установи като полезен елемент за свързаност на съседните страни”, посочи служебният премиер.
Огнян Герджиков е на мнение, че трябва да се намери отговор на въпроса как заедно с европейските партньори да намерим най-точния алгоритъм за национална транспортна политика, в синхрон с европейската, как да осигурим мобилността без да рискуваме външните граници на ЕС.
„Неслучайно България насочи усилия към изграждане на модерна инфраструктура по направлението Изток-Запад. Пътят към Азия минава през Балканите по суша и море. Страната ни е естествената врата на Европа към Близкия и Среден Изток. Врата за търговия и приятелство, мост за сътрудничество и доверие. През преходния програмен период с европейско участие бяха изпълнени редица важни за български инфраструктурни проекти, ползата за които е видима за обществото, като автомагистралната мрежа в Южна България, която облекчи транспортните потоци към южната ни граница. Очакваме през настоящия програмен период да се доизградят основните жп линии по същото направление”, заяви още Герджиков.