ЪNDERGROUND


Потрес: Масларова шантажира с рак на гърдата

47 19050 30.06.2009
Потрес: Масларова шантажира с рак на гърдата

Версията за диагнозата е пусната, за да неутрализира новите скандали покрай аферите в социалното ведомство




Люба Кулезич

Социалната министърка Масларова се оказа същински медицински феномен и психо-социално чудо. Вярно, у нас свръхестествените и приказни явления напоследък се превърнаха в сиво предизборно ежедневие. Но все по-ефектно соанираната Емилия удари всичките си съпартийци и колеги от тройната коалиция в земята.

Нямам пред вид дори най-новия лепкав репортаж на „24 часа” от Хасково, който би вдигнал от гроба титана на нацистката пропаганда Йозеф Гьобелс. В него издокараната по последна мода министърка се прави на вълшебница пред двама пролетарии от скапана панелка и им урежда безплатна почивка на море. За нейна сметка, забележете. Сякаш разполага с дебели авоари в някой люксембургски трезор. Може да е и така, но не това е най-смайващото.

От онзи ден избирателите и избирателките са мишена на вълнуваща информация за надежда и изцеление, свързана с Масларова. Те вече разполагат с магическо обяснение за неуязвимостта на една от най-видните социалистки в обкръжението на премиера Станишев. Оттук нататък всякакви приказки за корупция и за разследване на нашумялото с аферите си социално министерство ще звучат коравосърдечно и отмъстително. Защо ли?

Защото „МАСЛАРОВА ПРЕБОРИ РАКА!”. Това разтръби от първата си страница един от четените популярни седмичници „Уикенд”. Сърцераздирателната новина веднага бе подета от конкурента „Шоу” и цъфна в новинарски сайтове. Стана ясно обаче, че крушката си има опашка.

„Жената днес”, журнал с богато комунистическо минало и с принос в дамското чуруликане около президентството и МС, бил първи посветен в медицинската мелодрама. Три седмици преди изборите изданието отпечатало трогателната изповед на Масларова.

Оттук и обяснението за верижната реакция от еднотипни публикации в клюкарската преса, която не оставя равнодушно ничие чувствително сърце. Нищо чудно, че дописките си приличат като две капки вода. Звучат като излезли от принтера на една и съща пи ар агенция, наета да лъска имиджа на височайшата клиентка дни преди сакралния за партията й вот на 5 юли.

Впрочем, подобен слух обиколи няколко столични редакции. „Позитано” 20 изстреляло най-ловките си експерти да оправят поразиите след двата последни скандала, които сбръчкаха предизборния фасон на обикновено невъзмутимата Масларова.

Преди месец в. „Сега” публикува обширно разследване за безобразното разграбване на Социално-инвестиционния фонд към ведомството на нашата славна героиня. От публикацията ставаше безпощадно ясно, че с 50 млн. евро заем от Световната банка, гарантиран от държавата и с още 17 млн. евро от хазната, са се нахранили фондации и компании, свързани предимно с управляващата троица.

„Сега” сочеше драстични случаи на конфликти на интереси, както и източване на средства за кухи, дублиращи се или чужди на проекта за бедни и безработни начинания. Всекидневникът дори се позоваваше на установени от Сметната палата нарушения, трупани и от предишни години. И какво? Нищо, разбира се, поне като ответна реакция от правителството или от правоохранителните органи.

Със същото „нищо” от страна на Темида засега е съпороводено и скандалното разкритие за скритата приватизация на почивната станция на социалното министерство в Златни пясъци. Но изпадащото ни във все по-дълбок ступор общество все пак се смая от поредната наглост, изнесена от медиите със заглавия „Масларова лапна /хариза/ хотел за милиони.”

Става дума за яка кражба, изпипана по всички правила на привидната законност. Схемата е до болка позната от грабителския модел, наречен „Софиянски-Антоан Николов” в София. Заради търпението на читателя няма да описвам юридическите трикове, чрез които се стига до сюблимния момент. Четириетажна, реновирана по проекта „Красива България” сграда плюс ресторант, хангар за лодки и 10 дка зелени площи край морето са на път да станат притежание на скалъпено за случая частно АД.

Естествено, че в борда му е поредната клетка на обществото, обвързана с майчинската фигура на г-жа Емилия. Този път подставеното лице в управата е Иван Пенев, гл. секретар на социалното ведомство. Жена му пък се оказва сред приватизаторите по линия на фирмата, избрана за акционерен съдружник в начинанието.

Така или иначе, въпросните две предизборни вестникарски бомби явно са стреснали иначе хладнокръвната Масларова.

Без тези два едри камъка в градината й натруфената фея на безработните и социално слабите имаше поводи да тържествува. Лидерът на БСП Станишев я направи водач на червената листа в Хасково. Този жилав потомък на лявата съвест удържа на натиска на старозагорските социалисти. Те отказаха напористата министърка за втори път да оглави изборната им битка в Стара Загора и околностите й.

Чу се, че са изтъкнали като аргумент отвращението си, че тя и фамилията й са превърнали региона в дойна крава за близки и роднински фирми. Напомнили същото, за което опозицията на няколко пъти си дра гърлото в НС по време на мандата на Сергей. Самата Масларова беше принудена да отговаря в петъчния парламентарен контрол за обръча от старозагорски фирми, навързани покрай мъжа й Антон. Разбира се, тя не мигна, когато изричаше гордите слова, че съпругът й има право на собствен бизнес и свой живот. Не мигна и министър-председателят, нито прокуратурата, следствието, Сметната палата. Затова пък „Тема”, „Лена” и „Армира” станаха нарицателни фирмени имена за града на липите и поетите.

Няколко вестника надълго обясняваха преди три години как чрез тях са получени без търгове и встрани от предмета им на дейност поръчки за доставки на горива за над 5 млн. лв. Тонове дизел и газьол на завишени цени са се вливали в резервоарите на ТЕЦ „Марица-Изток”2, на профилакториумите, подчинени на самото социално министерство. Текли са и към подразделения на здравното ведомство, оглавявано по онова време от чепатия Радослав Гайдарски. В същата свързана със счетоводителя Масларов фирмена верига се е реализирало спестяването на милиони от ДДС.

Пак по тази схема един спа-хотел с името „Армира” в Старозагорските минерални бани е бил прилапан, както се разбра. По този повод всенародна популярност добиха неделните шоколадови вани на Масларова в спа-центъра на приватизирания на приятелски начала обект. Каква по-добра терапия срещу държавническата умора, упражняваха се тогава в остроумие журналистите.

Сега след шока, че през цялото това време дамата е воювала с рака на гърдата, е редно къпането с шоколад да стане част от клиничните пътеки на НЗОК за справяне с жестокото заболяване. Статистиките сочат, че всяка пета българска жена е застрашена от него. Егоистично е, че цели 5 години Масларова е държала в тайна изпробваните лично от нея начини за лечение на адската диагноза. Сега е моментът да признае, че един от тях е свързан с психологическия подем, предизвикан от осребряването на властта.

В рецептата като задължително стимулиращо условие трябва да влезе и нечия височайша протекция. Като тази на премиера и на куп министри от кабинета му, например.

Само дето не е ясно как точно простосмъртните българки, страдащи от рак на гърдата, ще се докопат до това целебно хапче. За тяхна утеха остава закъснялото признание на Масларова, че и тя се е подлагала на химио и лъчетерапия. Гадното е, че не се съобщава дали джижаните прически, с които вдигаше кръвното на публиката, са резултат от мъчителните процедури. Може пък те да са текли в комплект с изискани перуки, които са крили задължителното в такива случаи оплешивяване, а тя не си е казала?
Или организмът й толкова чудодеен, че вместо косата й да окапе, е станала радост за коафьорите?

Във всеки случай, от гледна точка на новината за избавлението на Масларова, терапевтично обяснение получават и килограмите злато по шията й, и суперлуксозните тоалети, които в последно време така дразнеха публиката. Колко по-благородно би било обаче, именно социалната министърка да разкрие лековития ефект на скъпите дрънкулки и дрехи за болните от рак. Ако пък беше им подсказала и пътя, по който също като нея да се сдобият с тях, приносът й към битката със злокобното заболяване щеше да е неоценим. Но тя безсърдечно не го направи.

Една поп-звезда като Кайли Миноуг показа, например, съвсем друго уважение към публиката си, когато й откриха рак на гърдата преди две години. Певицата информира незабавно пресата, а на сайта й изтече вестта за процедурите, на които се подлага. След шест месеца лекарите официално съобщиха, че Кайли ще остане жива и ще продължи кариерата си, както и благотворителните си акции за борба с болестта на века.

В сравнение с австралийката нашата Масларова се оказа не човек, а желязо. Според излиянията й тя стискала в зъби тайната си още преди Станишев да стане премиер. Той обаче бил наясно със страшната диагноза. Но въпреки това е предпочел да назначи смъртно болен човек в кабинета си без и да му щукне, че в такива случаи дължи на обществото обяснение. Или поне правителствен обет за солридарност с останалите онкоболни в страната, репресирани от престъпния хаос в здравеопазването ни. Сега излиза, че заради Масларова Сергей е станал съучастник в умишлена заблуда. А щом има една, значи има и много други... И вече май не става дума за тактичност, а за омерта, като при мафиотски клан.Такъв извод е напълно логичен.

В крайна сметка пи арът с изцелението на министърката излезе ужасяващо циничен. Не стига, че една смъртоносна болест бе употребена за предизборен шантаж. Ами и лидерът на БСП бе посочен като гарант на злоупотребата с обществено доверие. А по тази логика - вероятно и с обществени пари...

Просто казано, това е отвратително. Това е висша, садистична форма на морална корупция, по-опасна от източването на държавни средства, по-продажна и от купуването на гласове.

Странно е друго. Мадам Масларова се хвали с бедното си железничарско потекло от беден планински край. Но така се е вкопчила в мисълта за пожизнената си недосегаемост, че е забравила народната мъдрост: „Не дърпай дявола за опашката”.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама