За първа година кампанията „Книги за смет” ще предлага разширен избор от заглавия също и в електронен вариант. Освен напечатани книги, зелената инициатива вече ще раздава и талон за 2 безплатни елекронни книги, в замяна на всеки килограм предадена пластмаса по време на събитието.
С нововъведената електронна книжарница, организаторите от фондация “Credo Bonum” и издателство “SmartBooks” имат за цел да намалят употребата на хартия и да предоставят на участниците удобен и екологичен достъп до подбраните заглавия.
Онлайн платформата на адрес www.knigizasmet.com ще изисква бърза регистрация на уникалния код, който феновете на кампанията ще могат да получат, след като предадат 1 или повече килограма пластмаса за рециклиране. В електронната книжарница участниците ще могат да вземат 2 е-книги за всеки килограм пластмаса, вместо 1 хартиена книга на място, както досега.
И тази година инициативата добавя няколко нови заглавия към предварителната селекцията. По повод „5 години Книги за смет” участниците ще се насладят на неиздавана досега книжка с илюстрации от известния български аниматор и татуист Петя Евлогиева. Историята за „Изгубеният плаж” проследява летните приключения на Лиска и нейните симпатични приятели, които осъзнават своята важна и значима роля в опазването на природата.
Сред новите заглавия в кампанията е също и „Червената шапчица” с илюстрации от Мила Лозанова, а също и едно специално издание от авторите на телевизионната рубрика на БНТ - „Зелена светлина“, със заглавие „Те предизвикват”, налично само в електронен вариант.
Юбилейното издание „5 години Книги за смет” стартира в София на 22 април и ще предложи някои специални допълнения като пътуваща изложба и пет метрова надуваема скулптура от найлонови торбички. Следват градовете Пловдив – 23 април, 13 май - Велико Търново, 20 май - Кюстендил, 21 май – Благоевград, 27 май – Стара Загора, 28 май – Бургас. Кампанията ще се осъществи между 10:00 и 13:00ч във всички градове. Повече подробности за местата на провеждане може да намерите на фен-страницата fb.com/knigizasmet във Фейсбук.
Партньори на кампанията са Екопак, Българо-американска кредитна банка, Общините Бургас, Велико Търново и Кюстендил, Посолство на САЩ в България, Институт Сервантес, Mall Galleria Стара Загора и Mall Велико Търново, и с медийното партньорство на телевизионното предаване на БНТ - „Зелена светлина”, гайдът за култура „Виж! София” и „Виж! Бургас” и JCDecaux.