Скандални разкрития за строежа на магистрала ”Марица” и действията на бившия шеф на пътната агенция инж. Лазар Лазаров разкри инж. Илия Запрянов, бивш зам.-ръководител на надзора на Лот 1 от магистралата.
По думите му при строителството на аутобана се е плащало за несвършена работа и се е строяло некачествено. Запрянов лично е внесъл два сигнала за нарушения до бившия министър на регионалното развитие Лиляна Павлова, но адекватна реакция не е последвала.
Хората, наблюдавали строителството на „Марица”, наричат пътя от магистралата до село Златна ливада „Пътя на любовта”. Запрянов е категоричен, че отбивката до селото не е била предвидена по план и не е бил предвиден бюджет за нея. Кметицата на селото, описана от инженера като „знойна хубавица”, се примолила на Лазаров и така бил изграден път до селото за 2 – 3 млн. лв. Илия Запрянов е убеден, че между кметицата и шефа на АПИ е имало "любовна тръпка".
Припомняме, че прокуратурата влезе в пътната агенция, за да разследва строежа на магистралата. Според държавното обвинение незнайно как по проекта се включва и фирма „Пътища Пловдив”. Тя взима 51 милиона за укрепване на почвата на 4-километрова отсечка.
По думите на Илия Запрянов става въпрос за това, че до 2012 г. на „Пътища Пловдив” е плащано "на зелено" за несвършена работа. След това е станало ясно, че работата, за която вече са платени около 23 млн. лв., няма да бъде свършена и се намира оправдание да бъдат отпуснати още толкова. Запрянов нарече стабилизацията на пътя „измишльотина” за пред публиката. Където се появи Лазар Лазаров, се появяват укрепвания, коментира Запрянов.