Несъответствия между районите на общините в София и прилежащите територии към училищата принудиха родители да обикалят от училище в училище, за да разберат къде ще получат най-много точки при кандидатстването в първи клас.
Така семейство от Студентски град разбрало, че за по-близкото училище ще получат по-малко точки, а за по-далечното - повече, съобщи БНТ.
Като баща на бъдещ първокласник Светослав е наясно с всички критерии за прием в училище. Но докато разглеждал картата на район "Студентски" с прилежащите територии към училищата се натъкнал на несъответствия. Така например най-близкото училище до неговия адрес е в друг административен район "Изгрев" и така ако детето му кандидатства там - губи точки.
"Прилежащите територии не съвпадат по граници с границите на административните райони и така се получава в чести случаи ситуация, в която родителят отговаря на критерия за прилежаща територия, но не отговаря на критерия за административен район. И няма как да получи максималния брой точки от съответното училище, в което желае да кандидатства", заяви бащата.
"На територията на район "Студентски" има две училища. Той има възможност да получи пълния брой, кандидатствайки в двете училища в района. Вече екипът на район студентски не би могъл да отговаря за желанието на родителите, които искат да насочат децата си в съседни райони", категорична е Велина Белева - заместник- кмет на Район "Студентски" в Столична община.
Изключение правят единствено училища, които се намират на границата между два района. От район "Студентски" обясниха, че на сайта им се намира пълната информация за административното деление с всички адреси, които попадат на територията им. "И разбира се, всеки родител, който желае да насочи детето си в друго - извън границите на "Студентски град" училище би могъл своевременно да се информира и съответно да възрази навреме, за да може да се реагира по-рано. За съжаление в момента е малко късно", добавя още Белева.
Докато обсъждал своята патова ситуация с други родители в интернет, Светослав разбрал за много по-фрапиращи случаи, произтичащи от районирането на училищата: "Една майка се оплака, че пресечната точка на 6 прилежащи територии се пада точно върху тяхната жилищна сграда и това означава, че тя трябва да посети 6 училища и да разбере къде точно е нейния район." Светослав отчита и друг проблем - районите на училищата не следват естествените граници, като улици например, и така може да се наложи на някои деца да пресичат големи и опасни булеварди на път към училище.