Преди броени дни започна кампания, която рекламира туризма в България. Инициативата е на Държаваната агенция по туризъм (ДАТ) и ще продължи до началото на септември, съобщи във Варна нейният председател Анелия Крушкова.
Българската държава вече е инвестирала около 1 млн. лв.за реклама на туризма си в Чехия, Унгария и Словакия. Това са нашите основни пазари, имайки предвид, че до момента е отбелязан най-голям ръст на туристи у нас именно от бившите соцстрани в Централна Европа, както и от Полша, Молдова и Израел, отбелязва Анелия Крушкова.
Тя съобщи, че сериозно е повишен броят на издадените визи за руснаци, като при не малка част от тях става въпрос за руски граждани, които са закупили жилища в България.
Особено атрактива дестинация продължава да е Северното Черноморие за румънските туристи, които са 57% повече спрямо миналата година. Затова и рекламата на нашата страна в северната ни съседка продължава да е много актуална.
В същото време обаче ДАТ отчита чувствителен спад на западноевропейските туристи в сравнение с 2008 година. При англичаните отливът е с около 35 на сто. За сметка на това повече от 40 000 британци вече са придобили собствени имоти в България, посочва Крушкова.