Неправителствената Национална асоциация за защита на потребителите заплаши държавната Комисия за защита на потребителите, че ще сезира Европейската комисия срещу нея. НАЗП сигнализира за нелоялни търговски практики и призова КЗП да промени политиката си на работа.
"Нашето търпение е изчерпано. Ако не бъде променена изцяло организацията и подхода на работа на КЗП към пазарните проблеми, ще бъдем принудени да сезираме Европейската комисия за това, че по документи има контролен орган, а практически той не работи", обявиха от НАЗП в писмо до медиите.
Експертите на организацията са изчислили, че нелоялните търговски практики на пазара надхвърлят 72%.
"Проблемите вече пълзят навсякъде, като започнем от обявяването на цените и преминем през ателиета за услуги и сервизи", обясниха от НАЗП.
В анкета за ремонтни дейности в София например на всеки десет случаи само един бил безпроблемен. В заведенията в Бургас и Варна пък в менютата на 7 от всеки 10 заведения лепсвали грамажите.
При изследването на брошури с промоции експертите на НАЗП установили, че от 10, 8 заблуждават потребителите. В 75% от случаите при обявяването на цените отсъства цената за единица мярка.
От организацията цитират данни на Комисията зазащита на потребителите, според които при 380 сигнала във връзка с рекламации, инспекторите не са съставили нито един акт.