”Компенсирането на любимци от частни фирми не е обществен интерес”. Това заяви лидерът на БСП – София и председател на групата на социалистите в Столичния общински съвет (СОС) Калоян Паргов по повод внесения доклад за удължаване на концесионния договор на частния превозвач ”Карат-С” с нови две години.
Тази точка е в дневния ред на сесията на СОС и предстои да бъде гласувана от общинските съветници в четвъртък. Преди малко повече от месец заместник-кметът по транспорта Евгени Крусев внесе подобен доклад за удължаване на концесионния договор на "Карат-С". Той обаче беше отхвърлен от общинските съветници при гласуването на сесията на 18 май.
"Иска ми се да припомня на сегашните вносители на доклада за удължаване на договора на частния превозвач "Карат-С", а и на заместник-кмета по транспорта Евгени Крусев, един факт от дългата история, приличаща на истинска сага, от раздаването на линиите в столичния автотранспорт на концесия на частни превозвачи. Става дума за един запис, който струва главата на един заместник-кмет – Велизар Стоилов, каза Калоян Паргов. – Разбираемо е Евгени Крусев и другите двама общински съветници, които сега внасят доклада, да не са наясно с тази история, защото са нови. Но това в никакъв случай не ги оправдава в ситуацията с поредния опит за удължаване на договора на "Карат-С". Единият от сегашните вносители на доклада дори беше част от БСП по онова време, за което говоря. Беше активен младежки деятел. Десетина години по-късно той самият внася доклад за напълно излишно удължаване на концесионен договор в автотранспорта".
Калоян Паргов критикува остро и работата на администрацията в Столична община. "Интересно, сега ли се сетиха, че тази година изтича договор, сключен още през 2008-а, попита риторично председателят на групата на социалистите в СОС. – Договор за най-скъпия превоз! Договор, който години наред беше трън в очите на всички. И то с право, тъй като цената, на която Столична община беше позволила на "Карат-С" давършва превози беше чувствително по-висока от тази на общинския автотранспорт. И тук изобщо няма да споменавам обвързаностите на собственика на тази фирма с една политическа сила. Няма да говоря и за скандала, свързан с прословутото разпределение на междуградските линии, който се развихри по време на кампанията за предсрочните парламентарни избори през март тази година. Няколко години продължи сагата и съдебния спор точно за разпределението на тези линии. А сега правото да извършва превози по тях получи един лидер на партийна структура в град, близо до София, който в момента е народен представител от управляващата политическа сила. А сега бих искал да знам дали Столична община се опитва да компенсира другия любимец, оправдавайки тази компенсация с обществен интерес?".
Калоян Паргов припомни също, че има доклад на Сметната палата след одита на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), който в близо 200 страници дава подробни указания и констатации за определени нарушения, включително и за подобно удължаване на договори. "На страница 122 от този доклад на Сметната палата пише, че трябва да има становище на областния управител по случая с предложението за удължаване на договора на "Карат-С". Към внесения доклад от Ваня Тагарева и Симеон Славчев не виждам такова. Затова си направих труда да попитам директно областния управител дали е давал становище. Той каза, че са му били обещали да го попитат, но не са го направили. Подобни действия от страна на управляващите в Столична община са демонстрация на чувство за безнаказаност и безхаберие», категоричен е Калоян Паргов.
Според него, управляващите в Столична община използват обществения интерес като параван, зад който скриват корпоративен интерес. "Ако вносителите на доклада бяха последователни и имаха поне малко останал морал, нямаше да поставят подписите си под подобен документ, каза още председателят на групата на БСП Лява България в СОС. – Защото тези над 30 милиона може да ги дадем на Столичен автотранспорт, за закупуване на нови автобуси, вместо да ги предоставим на частен превозвач".