БИЗНЕС & ТУРИЗЪМ


НАПИ гневна на медиите, търси реабилитация

1 5406 22.07.2009
НАПИ гневна на медиите,  търси реабилитация

По повод тиражирана в медиите информация за непрозрачност в дейността на Национална агенция "Пътна инфрастрктура" (НАПИ), ръководството на агенцията оповестява официалната си позиция, в изпратено до медиите съобщение.



В него не се уточняват конкретни имена на медии, но най-вероятно шефовете на НАПИ са се засегнали от изказаното мнение за тях от сочения за министър на регионалното развитие Росен Плевнелиев.

В прессъобщението се казва, че през последните няколко месеца в НАПИ се проведоха болезнени реформи. Новото ръководство и целият екип на агенцията показаха твърда воля и последователни усилия да изградят положителен имидж и високо обществено доверие.

Знак за национално-значимия резултат от тези усилия бяха положителните оценки, дадени от европейските институции за успешната посока на реформата в НАПИ, само 9 месеца след началото й:

На 12 май ЕК взе решение за възстановяване на плащанията по Програма ИСПА (Кохезионен фонд) на стойност 115 млн. евро. АМ "Люлин" беше първият обект, при който се назначи Екип за управление на проекта и резултатът беше очевиден за цялата общественост.

На 16 юни Европейската комисия отмени наложените ограничения за провеждане на процедури и даде "зелена светлина" по двете оперативни програми „Транспорт" и „Регионално развитие" на стойност 1,250 млрд. евро.
В началото на м. юни Комитетът за наблюдение на ОП „Транспорт" прие предложението на НАПИ за включване на трите лота на АМ „Тракия" в настоящия период на програмата със заложена стойност от 350 млн. евро, което беше резултат от усилията на десетки екипи от експерти в агенцията.

На 5 юни 2009 г. беше подписано Рамковото споразумение по Оперативна програма „Регионално развитие" 2007 - 2013 г. на обща стойност над 501 млн. лв. с одобрени за финансиране на I етап 14 лота за над 216 млн. лв.
За по-малко от 10 месеца, в резултат на усилията за укрепване на системите за управление и наложения ежедневен контрол върху изпълнението на проектите, агенцията пусна в експлоатация 19 обекта в страната, в които са инвестирани над 400 млн. лв.
Само за изтеклия месец юни по над 800 км по републиканските пътища са извършени дейности по програма „Текущ ремонт и поддържане" и отсечките са пуснати в експлоатация преди активния туристически сезон.
Всички тези обекти бяха завършени и предоставени за ползване на гражданите именно благодарение на засиления контрол и новата концепция на управление на пътните проекти в НАПИ.

„НАПИ трябва да се гордее с работата, която е свършила в последните месеци", беше оценката, която даде ръководителят на отдел „България" в ГД „Регионална политика" на ЕК Карстен Расмусен по време на срещата си с ръководството на НАПИ в началото на м. юли.

„Пътната агенция беше изцяло реформирана и бе въведен всеобхватен Закон за предотвратяване и разкриване на конфликт на интереси. Тъй като бе вдигната отмяната на двата проекта по Кохезионния фонд, ние сме в позиция също така да отменим резервите си по отношение на подписването на нови договори, които се финансират по схема за помощ по Структурните фондове 2007 - 2013" се казва в писмото, изпратено до НАПИ от ГД „Регионална политика" на ЕК на 16 юни т.г.

В началото на юли НАПИ получи официално писмо и от Постоянното представителство на Световната банка за усилията на екипа в управлението и напредъка на Проекта за рехабилитация на пътната инфраструктура. Писмото бе получено по повод провелата се мисия за подкрепа на изпълнението на проекта през м. юни в България. В писмото, подписано от Постоянния представител на Световната банка Флориан Фихтл, се казва: "Искам да отбележа, че НАПИ успя да преодолее някои закъснения в изпълнението на проекта, които бяха предизвикани от преструктурирането на агенцията през втората половина на 2008 г... Бих искал да отбележа усилията, които продължавате да полагате за навременното изпълнение на проекта..."

Ръководството и екипа на НАПИ обяви като един от главните си приоритети прозрачност на работата си и повишаване на общественото доверие. С действията си до този момент НАПИ категорично доказа воля да изпълнява поетия ангажимент към обществеността. За по-малко от 10 месеца централните и регионални медиите и електронни сайтове са публикували над 5000 материала, свързани с дейността на НАПИ със съдействието на пресцентъра към агенцията, откри се "горещ телефон", изпратени са почти 600 прессъобщения за хода на преструктуриране на агенцията и направленията с обществена значимост в дейността й, въведоха се ежемесечни редовни брифинги, организираха са информационни служби по области, оптимизира се официалната интернет страница, дадени са над 160 интервюта, осъществени са над 30 достъпа до обществена информация по реда на ЗДОИ, отговорено е на над 230 запитвания на редакции на медии, което е достатъчно доказателство за прозрачността на управление в НАПИ.

В системата на НАПИ работят над 3000 служители, които в условията на тежка управленска реформа в последните няколко месеца продължават да полагат ежедневни усилия за изпълнението на националните инфраструктурни приоритети и работят за повишаване доверието в агенцията.
 
Всеки от тях има своя личен и достоен за уважение принос в положителната оценка, която НАПИ успя да постигна пред европейските институции само за няколко месеца.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама