Идеята е не дали да спрем отведнъж колите без катализатори, а да се започнат определени стъпки. Отведнъж няма смисъл да има решение, трябва да има еволюционно решение. Между 400-600 души умират по пътищата. Лекарите казват, че от замърсяване на въздуха умират 18 000. Това заяви екоминистърът Нено Димов.
Мръсният въздух е проблем. Като цяло, качеството на въздуха в България във всички големи градове се покачва, но все още не достига нормите, които трябва да гоним. Създадени са две работни групи, които работят по темата. Трябва да проверим какво се случва в сервизите, които свалят катализаторите на колите. Трябва да спрем вноса на коли без катализатори. Това са все мерки, които трябва да започнем да изпълняваме, каза още той пред bTV.
Първата мярка ще е спирането на вноса на колите без катализатори. Всичко обаче е въпрос е на планиране и на бюджет. Замърсяването се дължи на два фактора - битовото отопление и от транспорта. В Русе примерно, замърсяването се дължи в огромна степен на битовото отопляване. В София е обратното, разкри министърът.