Основните права на потребителя за тяхно удобство от заведения за обществено хранене (механи, ресторанти, кафенета и т.н.) са определени от гръцките власти и за тяхното спазване се следи строго.
Ако има нарушения, клиентите могат да се оплачат и това ще излезе солено на собственика на заведението. Но има и неща, които всеки посетител на гръцки ресторант трябва да знае, за да не става жертва на злоупотреба или рекет, съобщи "Български новини".
Ето и най-важните изисквания към гръцките ресторанти, които са задължителни за спазване:
Ценовата листа или менюто на заведението трябва да присъства по минимум два броя на всяка маса.
Менютата трябва да бъдат написани на гръцки задължително и по избор на друг език. Менюто трябва да бъде поставено на видно място на входа на заведението, задължително!
Цените винаги са крайни и трябва да съдържато и думите: „Потребителят не е длъжен да плати, ако не получи касова бележка или фактура.
Ако рибата, месото или зеленчуците са замразени или бланширани, трябва да са в списъка със „замразени“ и „варени“ или „предварително изпържени“ за храна.
Салатите трябва да съдържа името, както и ключовите съставки, които съдържат. Трябва да бъдат посочени типа на масла, използвани в суровите храни.
Таксата за „куверт“ и доплащания за услуга не са разрешени.
Всички начини за електронни плащания трябва да бъдат на разположение.
Внимание! Винаги имате право да искате доказателства за съдържанието и качеството на продуктите, които се съдържат в храната.
На изхода на заведението трябва да има специална книга за оплаквания, като всяко оплакване излиза в три екземпляра, както и връзка с регионалното предстовителство на Министерство на търговията.