Хората или колите са по-важни за Столичната община и достатъчно ли е развитието на метрото, за да спре тенденцията София да е град, подчинен на автомобилите?
Ето например как ще се преминава през столичния пазар „Красно село” след няколко месеца, когато кръстовището и метростанцията бъдат готови.
За автомобилите, които пресичат „Цар Борис III” от „Гоце Делчев” към улица „Житница” и обратно, e осигурено приоритетно преминаване.
Когато се намирате на ъгъла на пазара „Красно село” и искате да преминете от другата страна на бул. „Цар Борис III”, след ремонта ще ви се наложи да изминете 50 метра в обратната посока, да слезете в подлеза, да изминете горе-долу три пъти това разстояние, за да излезете от другата страна на бул. „Цар Борис III”.
Да, слизаш и се качваш, но се оборудват подлези с асансьори с ескалатори, с рампи за инвалиди, какъв е проблемът”, попита Зайков пред bTV.
Подземното пешеходно пресичане на улиците със стълби и асансьори е практика след построяването на метростанции в София. И напълно отречена политика в модерното градоустройство.
Инж. Зайков призна, че преминаването със сигурност ще става по-бавно, но изтъкна, че в крайна сметка безопасността е преди всичко.