Ветото на президента върху Закона за опазване на околната среда би могло да създаде проблем за строителството на АМ ”Струма”. Това каза в ефира на bTV министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
Той бе категоричен, че ако обжалванията през 2019 г. не приключат, ще трябва да довършим магистралата с наши пари. "Ако 2019 г. не стартираме строителството, изпадаме в обективната хипотеза да не успеем с крайния срок до 2023 г., когато изтича срокът на допустимост за финансиране с европейски средства. "Тогава трябва да реализираме АМ "Струма" през Кресненското дефиле с национално финансиране, което за мен наистина е малко безотговорно", посочи Нанков.
Според него най-подходящ е така нареченият "източен" вариант за строителство в района през Кресненското дефиле. Той предвижда запазване на пътя през дефилето с неговото изправяне, разширяването му на завоите и изграждането на съответната екологична инфраструктура, която да защити биологичните видове. В участъка преди Кресна има обход за Кресна. В посока София, трасето се качва източно над дефилето с пет възела и с шест свързвания с всички общински пътища.
"Това е нашата алтернатива, за да осигурим сигурното и безопасно преминаване през Кресненското дефиле", аргументира се Нанков.Министърът беше категоричен, че тунел със сигурност няма да има и не трябва да има от гледна точка на основния приоритет на правителството, а именно - сигурността и безопасността на преминаващите български граждани през дефилето.
Строителният министър увери, че в останалите отсечки на "Струма" се работи в срокове, дори по-бързо.
Относно разширяването на АМ "Тракия" с по едно платно в направлението София - Пловдив, през което на ден преминават 40 хиляди автомобила, Нанков увери, че в момента се извършват геодезични проучвания, но реалният процес с проектирането им може да започне най-рано в края на 2017 г.