Държавата с ново предложение за магистрала през Кресненското дефиле. Планира се изграждането на две големи търговски зони в района на Кресна, за да се намали напрежението сред местните жители.
Междувременно, регионалното министерство даде разрешение за строителството на магистралата между Благоевград и Крупник. Хората в Кресна са категорични - бизнесът е в беда.
„Махне ли се магистралата от тук и отидат двете платна от другата страна, ние просто си заминаваме. Затваряме магазините и се прибираме”, казва Красимир, жител на Кресна.
Всеки тук търси правилното решение, за себе си. А вариантите са общо пет.
„Според мен, трябва да е извън града магистралата. Да минат и четирите платна там”, на мнение е Християн, жител на Кресна.
За да няма напрежение сред местните пътната агенция предлага компромис. Разделяне да движението. Изграждане на ново трасе в посока София и две големи търговски зони около Кресна.
Там ще има ток, паркинг, вода. Там хората ще могат да си разположат магазинчетата”, обяснява пред НТ инж. Светослав Глосов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура”.
Идеята допада на местните. Красимир управлява семеен бизнес от години и раказва, че пътят дава хляб в ръцете на хората. А ако наистина няма как да стане, Пътната агенция е разработила още 4 варианта. Два от тях залагат изцяло на сегашния път. Един на тунел и два на ново трасе. И докато рибарите мислят за реката, местните за бизнеса, а държавата се стреми да намери баланс, шофьорите настояват за магистрала и скоростен път.