При издаването на лични карти и паспорти голяма част от необходимите документи ще се събират по служебен път. Тези промени в Правилника за издаване на българските лични документи одобри правителството днес.
Става въпрос за случаите, в които за гражданите е настъпила промяна на ЕГН, на имена, на постоянен адрес или на пол, но тези факти задължително трябва да са отразени в Националната база данни „Население“. Тогава към заявлението за издаване или подмяна на паспорт или лична карта няма да се прилагат изискваните към момента удостоверителни документи, а ще се събират по служебен път от МВР.
Облекченията са по отношение на издаването или подмяната на лична карта и паспорт или заместващ го документ на младежи между 14 и 18 години.
Одобрените промени имат за цел да се намали административната тежест за гражданите чрез редуциране на изискванията за представяне на документи.