През 1994 г. всички пилоти от авиобаза Граф Игнатиево протестират заради ниските си заплати. През юни към тях се присъединяват и останалите авиационни и други поделения от българската армия. Подкрепя ги и нженерно-техническият състав на летищата.
Напрежението достига точка на кипене след смъртта на командира на авиобазата в Равнец полковник Иван Даев и на пилота от авиобазата в Балчик Владислав Вълчев.
Това е причината през пролетта на 1995 г. правителството и министерството на отбраната да вдигнат заплатите на военните пилоти, които се изравняват с тези на колегите им от гражданската авиация.
Проблеми с пилотите от близката до Графа авиобаза Крумово си има и премиерът Бойко Борисов, главен секретар през 2003 г. Тогава той каза, че пилотите на вертолета не са били професионалисти, поради което са загинали и те, и пожарникаря, който е бил с тях при гасене на пожар край Разлог. После Борисов отиде лично в авиобазата да им се извинява.
През 2012 г. пилотите от Граф Игнатиено имаха драматична среща с тогавашния министър на отбраната Аню Ангелов. Тогава летците остро реагираха на промяната на правилата за пенсиониране. Те поставиха ребром пробемите с ремонта на МиГ-29, легитимността на легия „Раковски“ и липсата на приемственост в армията. Министърът защити мерките на правителствата и като следствие много от опитните пилоти напуснаха армията.
Писахме надълго и нашироко за конфликта на ген. Румен Радев като командир на ВВС с премиера Бойко Борисов и правителството за приземяването на българската авиация. Този конфликт продължава и до днес по проблема с покупката на нов изтребител и ремонтирането на двигателите на МиГ-29 от РСК МиГ.