Отказът на пилотите в Граф Игнатиево да се качат на самолетите заради летателната им негодност е безпрецедентен случай в нашата авиация през последните 20 години. Като прибавим и протестите на МВР може да станем свидетели на силен трус в държавата. Това заяви пред Фрог нюз бившият министър на отбраната Ангел Найденов.
Има дългогодишно неосигуряване на необходимите финансови средства за реализация на проекта за придобиване на нов боен самолет и за поддържане на изправността на летателната техника. В годишния доклад за състоянието на отбраната и въоръжените сили е записано - опасно малък брой летателни часове. Това трябваше да бъде един много ясен сигнал. По-рано тази година имаше практическо спиране на полетите заради липсата на двигатели.
Отговорностите на Красимир Каракачанов като министър на отбраната не бива да остават на заден план. Веднъж е бил на среща в базата на Граф Игнатово и проблемите, за които сега става дума, са коментирани преди няколко месеца. Би трябвало вече да е намерено решение.
Когато стане дума за отпускане на средства, се сблъскваме с неразбиране. Приема се като прищявка и каприз, а не като задоволяване на насъщни потребности като например да бъдат осигурени резервни части за тренирането на летците. Летателните им часове са пъти по-малко от стандарта.
Проблемът е на държавата, а не само на ръководството на военното министерство или командването на въоръжените сили. Трябва да има решение и на правителството, и на Народното събрание. Колебанията на министър-председателя в позицията си по отношение на проектите на модернизация са изключително лош сигнал. През 2017 г. нямаме нито една крачка по отношение на реализацията на тези проекти. Сега се надяваме да има предприети действия през 2018 г. От 3 до 5 години е необходимото време за подписването на договора за доставката, като в тези години не се включва времето на преговорите и вземането на решения.