В писмо, адресирано до министъра на туризма Николина Ангелкова, Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) се обяви против премахването на „преместваемите магазини и заведения“, което е предвидено в новите правила, определящи стопанисването на морските плажове в страната.
„Преместваемите магазини и заведения работят на пазарен принцип в условията на конкуренция помежду им и единствената логика за съществуването им е, че към тях има търсене от страна на туристите. Намеренията за премахване от всички плажове на преместваемите обекти с изключение на тези за спортни дейности, ще създаде неоправдан икономически риск в няколко направления“, аргументират позицията си от работодателската организация, цитирани от "Блумбърг".
Според АИКБ липсата на места за храни и напитки „там, където са туристите“ щяло да доведе до запълване на опразнената ниша от лица от сивия сектор, както и внасяне на храна и напитки от страна на туристите, които не са отседнали на „ол-инклузив“ принцип. „Това ще ни върне в годините далеч преди 21 век“, посочват те.
Всичко това щяло да навреди на образа на България като туристическа дестинация за качествен туризъм и „ще обезсмисли усилията и успехите в последните години за развитие на съвременни видове туризъм като конгресния и голф туризъм, които привличат в страната ни най-висок клас чуждестранни гости“.
Освен това, смятат от АИКБ, предвидените мерки щели да увеличат безработицата, тъй като подобен род обекти били „ източник на препитание за значителен брой сезонни работници и техните семейства“.
„Решение на проблема с недобрата визия на обектите на някои места може да бъде търсено по примера на добрите практики в европейските морски курорти, чрез въвеждане на типови модули с единна архитектура и/или цветове, а не с тотална забрана на нужни на туристите обект“, предлагат от асоциацията.