Проблемът с паркирането не е само в Центъра: големите ”спални” на София също са проектирани за далеч по-малък брой автомобили на глава от населението, а презастрояването им не помага на положението. Затова общината трябваше да представи решение.
Въведени бяха Синята и Зелена зони - обявени като начин общината да финансира строителството на общински паркинги и гаражи, които най-накрая да осигурят нужния брой паркоместа. Зоните съществуват вече над десетилетие, като на година те "заработват" средно около 12 милиона лева.
Това са над 120 милиона, обещани и вземани от софиянци за строителство на паркинги, но досега общината не е построила нито един, ако под него няма метростанция. Но дори тогава гаранции нямаме: тези на МС Стадион Васил Левски, МС Интер експо център (второ ниво) и Централна жп гара са готови от години, но не се използват. Къде потъват десетките милиони от Синя и Зелена зона? Каква е ползата от плащането им?
А вчера беше публикувана тази снимка: недовършен подземен паркинг в ж.к. Люлин 5, обявен за събаряне, се плячкосва заради арматурните си железа, вместо да бъде довършен и въведен в употреба. Нима паркинг местата в Люлин са в излишък, г-н Милко Младенов?
Нима Синята и Зелена зони са преизпълнили плановете и с парите, които събират в касата на Център за градска мобилност са създали толкова ред и възможности за паркиране из цяла София, че тази инфраструктура може да се жертва? Защо се разрушава нещо полуготово и то ключово съоръжение, което ще улесни живота и паркирането в района? Това ли са мерките, които Столична община предприема за справяне с проблемите на паркирането в София, г-жо Йорданка Фандъкова?
Източник: Спаси София