Българите купуват най-много дрехи, обувки и спортни стоки от онлайн магазини спрямо другите държави в Европейския съюз, показва изследване на Евростат. 83% от жените у нас между 16 и 74-годишна възраст са си купили през интернет поне една стока от тази категория.
За мъжете този процент е малко по-нисък – 72 на сто. След нас в класацията се нареждат румънците, чехите и британците.
В същото време обаче страната ни е на опашката по покупка на електронни устройства, стоки за дома, билети за културни и спортни събития, както и гледане на онлайн филми и резервация на почивки през интернет.
Едва 8% от жените в България си купуват електронни устройства по този начин, при мъжете процентът е доста по-голям - 22. В тази категория страната ни е предпоследна в съюза. Още по-малко са българите, които си плащат онлайн за гледането на филми и слушането на музика – под 8% и за двата пола при средно ниво над 20% за ЕС.
За целия Европейски съюз жените, които пазаруват онлайн са 65 на сто, а мъжете – 67%. Те обаче купуват различни неща. Дамите пазаруват основно дрехи, докато мъжете търсят електронни устройства, отчита Евростат.