Спадът на броя на туристите у нас е резултат на серизни пропуски – недобра реклама, слабости в инфраструктура, световната криза. Въпреки това, от бранша са изпълнили поставената цел спадът да не надхвърля 7% и са постигнати с 2 % по-добри резултати.
Това е мнението на председателя на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) Благой Рагин.
Според Рагин, ние няма как да сме изключение от всеобщата тенденция на намаляване на туристическия поток. И добавя, че единствена Европа без проблеми в това отношение е Турция, чиято държавна политика и програма за реагиране в условията на криза са показали , че турците могат и в условията на криза да съхранят потенциала си.
Вече се обмисля как България да бъде рекламирана като туристическа дестинация в културно-информационните центрове на страната ни в чужбина, добави Рагин. Идеята е на министъра на културата Вежди Рашидов и тя предвижда рекламирането на България в тези центрове да стане съвместно с бранша, като бизнес и държава си разделят разходите за това. В тези центрове ще се рекламира всякакъв вид туризъм, а не само културния, така че ние да стане още по разпознаваеми.
Предстои среща между Министерството на икономиката, енергетиката и туризма и Министерството на културата за уточняване на детайлите, обясни председателят на БХРА.
Според председателят на (БХРА) конкурентните на България туристически страни са използвали за реклама над 100 – 150 млн. евро - пари, които ние не можем да си позволи. Затова и идеята е с ресурсите на държавата, общините и бранша да се атакуват по-перспективни за нас пазари, каквито са Балканските страни и държавите от Централна Европа.
Благой Рагин оповести, че предстои Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация да открие в края на декември офис в Белград, съвместно с представители на бранша от Сърбия. Това е първият офис на асоциацията в чужбина, на който България гледа като на перспективен туристически пазар, където трябва повече да се работи в тази посока.