Ново естетическо предизвикателство! Йордан Камджалов, с неговата концептуална културна платформа Genesis Orchestra и феноменалната Лиса Джерард, която критиците наричат „бездънното гърло“, ще представят „Симфония на скръбните песни“ по Хенрик М. Гурецки. Концертът ще е на 14 март 2018 г. в Зала 1 на Национален дворец на културата в столицата.
Грандиозният концерт има за цел отново да разбие традиционната представа за класическата музика единствено като елитарна. Колаборацията между двамата уникални артисти, които успяват с музиката си едновременно да докосват и завладяват без да изискват и очакват, е доказателство, че класическата музика може да бъде достъпна и за неизкушеното ухо.
„Много тежка тематика. Гурецки прави нещо потресаващо и величествено - той влиза в най-непрогледния мрак и ужас на човешката чувствитеност и показва, че там, където е най-най-трудно се ражда светлината. Това е абсолютно алхимична трансформация, полчризация на състоянието от най-тежко и непоносимо в най-възвишено, леко и ефирно. Това са толкова дълбоки процеси, които засягат всеки индивид, всяко общество, цялото човечество. Това буди интерес.“ – Казва за предстоящото събитие маестро Камджалов.
Билети в продажба на касите на Easy Pay в цялата страна и онлайн наhttps://www.epay.bg/v3main/sale/user/view?saleid=4834031561
Концертът „Симфония на скръбните песни“ ще се реализира в рамките на проекта „Свобода в класиката“, който стартира през март 2017 г. в Пловдив с поставянето на едно от най-сложните класически произведения – „Requiem“ на Волфганг Амадеус Моцарт.
Лиза Джерард, Маестро Камджалов и Горецки в нещо повече от лично.
„Това е повече от лично! Това е шансът на живота ми.“ – По този начин харизматичният Камджалов определи предстоящия концерт в зала 1 на НДК.
Лиза Джерард - „бездънното гърло“ , както критиката нарича австралийската певица пристига в България в средата на Март за да изпее „Скръбните песни“ на Гурецки в грандиозния проект на диригента Йордан Камджалов. Двамата се срещат в началото на лятото, когато Джерард е в България за да представи новия си съвместен албум с „Мистерията на българските гласове“. На поканата му, тъкмо тя да пее в покъртителното произведение на полския композитор, звездата се отзовава светкавично. Няма уговорки, въпроси и чудене.
Слабостта на Австралийската загадка към България е отдавна известна и се задълбочава след всяко нейно съприкосновение с фолклора,традициите и родните артисти. Близки до певицата, участвали в направата на клипа по една от композициите от диска с Мистериите в бутиков тираж, твърдят, че Дивата сериозно се интересува от закупуване на имот в Родопите. Чуват се и слухове за субект на страстта, който я връща отново у нас, но както се казва, слуховете са непотвърдени.
Половинката от концептуалното дуо Dead Can Dance, е една от най-големите мистерии във вокално отношение в историята на музиката. Самата Джерард, обяснява сценичният си успех и енигматичността на образа си с влиянието на „Мистерията на българските гласове“, които чува през осемдесетте и остава в плен на търсенето към уникалното звучене. Тя е на филмовата, поп и класическа сцена вече почти половин век, като певица и композитор на филмова музика. Дълбокият и контраалт не може да се обърка с друг изпълнител.
„За мен това е огромен творчески риск и но и блян, нещо което не съм си представял и в най-смелите си мечти – Лиза изпълняваща точно това произведение на Горецки .
Бих искал да съм в залата и да слушам а не на пулта. Това е съдбовно, повратно и неописуемо събитие за мен. Може би не е случаен и факта, че дирижирах именно Горецки в последната си изява, като музикален директор на Музикалния център в Хайдлберг с огромен успех. Сега ще бъде още по-неземно!“ – Обеща диригента на чието име НАСА нарече планета.
Знаменитата експериментаторка с вокалните човешки възможности бележи първите си успехи през далечната 1981 г. Тя е участвала в редица партньорски проекти, сред които е и работата ѝ с Брандан Пери в австралийското даркуейв дуо Dead Can Dance, което ѝ носи световна слава. През 2000 г. тя печели Златен глобус за музиката, която създава заедно с Ханс Цимер за филма „Гладиатор“ на Ридли Скот. Освен че пее в някои от песните, Лиза също така свири на специфични инструменти като например янгкин (китайски ударен дулцимер).
Съвсем скоро се очакват още новини от свръхпродуктивната и разноспектърна звезда, която усърдно разучава „Скръбните песни“, които ще огласят зала 1 на НДК на 14 март в Концертът „Симфония на скръбните песни“ .