Предучилищната и началната училищна възраст е ранна за въвеждането на джендър понятия. Това каза в предаването ”Лице в лице” психологът Ани Владимирова.
"Има смесване на понятия – в нашата наука има понятие сексуална идентичност, която се уточнява във възрастта на половото съзряване и пуберитета и понятието социална роля, като под социална роля ние разбираме ролята на майка, на професионалист, на сестра, на приятел и т.н., различните социални роли.
През своя жизнен път децата се запознават както със социалната си роля и идентичност, така и със сексуалната".
"В предучилищна възраст децата играят социални роли – на лекарки, на майки, на учителки. Целта е да се ориентират в света на възрастните и да категоризират тези роли, за да се справят. Това е нормата, това са популярните роли, в които ние влизаме", обясни Ани Владимирова.
По думите й, ако в тази възраст, когато детето категоризира, вкараме изключения, каквито са различните отклонения под формата на малки групи хора с различна идентичност, това ще попречи на категоризацията и ще обърка представите на децата.
В началната училищна възраст основното, на което се учат децата е да учат. За да има познавателна активност едно дете и да се развива правилно, то трябва да има битова сигурност и сигурност в света на възрастните, на родителите си. Този свят трябва да се познава без изключенията, каза психологът и даде пример:
„Много често при нас в кабинета идват деца, които имат тревожни състояния, включително и депресивни, девиантно поведение като цяло в тази възраст – предучилищна и начална училищна възраст.
Понякога след търсене под формата на игрова терапия, различни методики, които ние учим, се разбира, че тези деца, които не са имали физическата, емоционалната и психическа зрялост, са попаднали примерно по време на почивка на някой некодиран порноканал, докато родителите са били някъде с приятели, и до такава степен са се шокирали от това, което са видели, че неразбрали за това родителите са пропуснали една тежка симптоматика”.
Човек, за да стигне до тези проблеми и да може да ги интериоризира, да ги осъзнае, да ги разбере, трябва да стигне до някаква степен на развитие на личността, на съзряване на тялото и на осъзнаване на егото. Тази възраст за мен е ранна за въвеждане на такива понятия, обобщи тя.