Личните лекари ще могат да ни изпращат в болница с телефонен разговор. По телефон, с писмо или чрез имейл личните лекари ще са задължени да ни информират и за предстоящи имунизации или профилактични прегледи.
Това е заложено в нова наредба на Министерството на здравеопазването за определяне на пакета от дейности, заплащани от здравната каса, предава Дарикнюз.
Документът предвижда още джипитата да са на разположение денонощно за телефонна консултация, а също така да извършват оценка на вредните ни навици, водещи до увреждане на здравето, и по своя преценка да ни насочват към специалист.
Промените, които предвижда наредбата, се отнасят в голямата си част до извънболничната помощ. Според новите правила ще можем да бъдем насочвани за консултация от разстояние. В документа е предвидена възможност за обсъждане на състоянието ни между джипито от една страна и специалиста в болницата – от друга. Целта била да се осигури непрекъснатост в лечебния процес, се посочва в мотивите към наредбата.
Освен че джипитата ще продължават да правят домашни посещения, те вече ще трябва да са на разположение 24 часа за телефонна консултация или да си осигурят договор с дежурен кабинет, който не трябва да е на повече от 35 километра от мястото, в което практикуват.