”Слушах един млад човек, който предлага тази идея, и той обясняваше, че в САЩ, в Калифорния децата шофират така. Той обяче не обясни, че в САЩ децата минават три етапа на обучение. Тези предложения идват от някаква група, в която няма нито един представител на хората, които се занимават с обучение на шофьори.”
Това каза Йонко Иванов от Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка.
"Тези, които предлагат това, не са в час. Аз отдавна съм предложил обучението да започва още от детските години. В страните, в които има такава практика, младите шофьори минават на всеки 4 месеца през курсове за обучение и минават по 3000 км. Законът трябва да се прави от майстори в занаята, а не от дилетанти, които не са управлявали никога нищо. Всичко започва с обучение и завършва с обучение", категоричен беше Иванов.
Всяка една идея трябва да решава проблеми, а не да създава нови. Предполагам, че тази идея идва от средите на Европейската комисия. Проверих на сайта на МВР и там видях, че такова нещо съществува само във Франция. Това пък каза пред БТВ Настимир Ананиев, председател на "Института за пътна безопасност" и бивш депутат. И той коментира идеята 17-годишните да шофират с определено разрешително и придружител.
"Непрекъснато се говори за новия Закон движение по пътищата. Той трябва да влезе в сила от март и непрекъснато се пускат някакви димки. Никой не обяснява какво точно се случва. Защо никой не казва и кой стои зад това предложение? Взимаме нещо от Франция и започваме да го прилагаме отпред-назад", даде пример Ананиев.