Българинът консумира уиски четири пъти месечно, докато средната консумация в ЕС на годишна база е 1,2 литра на човек, показват данни от анализ на Евростат относно консумацията и търговията с уиски в ЕС през 2016 г.
Около 30 процента от българите на възраст 18-43 години, или почти всеки трети млад българин консумира уиски, но с нарастването на възрастовата граница - 35-54 години консумацията на уиски намалява почти двойно. Според данни на Асоциацията на вносителите и търговци на спиртни напитки, предоставени на БТА, уискито е най-предпочитан алкохол от всички видове вносни спиртни напитки - 56 на сто от общия обем внесен алкохол и над 6,5 млн. литра през 2016 г.
Очакваният резултат от вноса на уиски за миналата година е около 6,8 млн. литра прогнозират от асоциацията. Пак според данни на асоциацията стойността на внесеното уиски през м.г. е над 135 млн. лева, което е ръст от 12 на сто спрямо 2016 г. Мъжете и жените у нас консумират почти еднакво количество уиски - 14 на сто от общия внос на високоалкохолните спиртни напитки, което е феномен за България, коментират от асоциацията.
Според експерти българите се насочват към уискито, защото е сходно по алкохолен градус с националния феномен - ракията, както и заради чувството за престиж и достъпен лукс. Най-висок е делът на внасяното у нас уиски от Шотландия - 61 на сто, следват ирландско - 21 процента и американско - 16 процента.
Топ-3 на консумираните от българите вносни спиртни напитки е: уиски - 56 процента, водка - 18 процента и узо - 14 процента, според данни на Асоциацията на вносителите и търговци на спиртни напитки.