Омбудсманът Мая Манолова се срещна с шефа на енергийното дружество заради двойния скок на сметките за парното за миналия месец, съобщиха от пресслужбата на обществения защитник.
Повод за срещата на Мая Манолова с изпълнителния директор на "Топлофикация София" ЕАД Сашо Чакалски конкретно са жалбите и сигналите до институцията на омбудсмана за много високи сметки за отопление за март в сравнение с по-студените два предходни месеца, когато сметките са били значително по-ниски. Има случаи, в които увеличението е двойно.
По време на срещата се констатира, че по официална информация средното увеличение за битовите потребители за март 2018 г. спрямо март 2017 г. е с близо 60 на сто. Това се дължи основно на две причини. От една страна увеличението на цената на топлинната енергия с над 24 на сто, /одобрена от КЕВР/, въпреки гражданските протести от април 2017 г., и от друга - разпоредбите на Наредбата за топлоснабдяването. В същото време от "Топлофикация" смятат, че няма проблеми с нормативната уредба.
Според омбудсмана дружеството трябва да посочва проблемите, произтичащи от прилагането на Наредбата за топлоснабдяването и своевременно да сигнализира Министерство на енергетиката. Нужно е да проявява по-голяма активност, когато са ощетени гражданите, какъвто е случаят с прогнозните сметки.
В случая с мартенските прогнозни сметки клиентите на топлофикационните дружества безлихвено ги кредитират, а изравнителните сметки ще бъдат готови през юли, а едва през август хората ще могат да си получат надвзетите суми.