АКТУАЛНО


Водачът на изтребителите: Срамно е 105-годишната ни бойна авиация да остане без пилоти

7 20132 06.05.2018
Водачът на изтребителите: Срамно е 105-годишната ни бойна авиация да остане без пилоти
Николай Русев

Няма военен пилот по света, който да го е грижа за българите и България повече, отколкото българските военни пилоти. Няма военен пилот, който да е готов да жертва себе си за България и българите повече , отколкото българските военни пилоти.


Това заяви зам.-командирът по летателната подготовка в авиобаза „Граф Игнатиево” полковник Николай Русев. Той водеше тройката МиГ-29 на днешния военен парад.

Той направи този коментар във връзка с твърденията на някои наблюдатели, че произведените в СССР изтребители на нашите ВВС трябва да бъдат веднага „пенсионирани” и до закупуването на нови небето ни да се пази от други членки на НАТО.

„Няма как да „пенсионираме” МиГ-29 преди да дойде новия изтребител. (…) Ако си купите нови обувки, докато не ги обуете и разтъпчете, не изхвърляте старите. Ако ние се откажем сега от МиГ-29, по какъв начин ще поддържаме своите екипажи докато дойде новият изтребител – или вероятно идеята е заедно с МиГ-29 да си отидат екипажите и да започнем от нулата... Бойна авиация със 105-годишна история да се третира по този начин е недопустимо”, категоричен беше полк. Русев.

Той призна, че ако по негово време са се приемали по близо 50 пилоти в школата в Долна Митрополия, сега броят е между 5 и 10, а за бойно дежурство в авиобаза „Граф Игнатиево” се готви само един млад летец изтребител: „Нямаме възможност за повече за тази година. Надявам се догодина с успешното реализиране на сключения договор да подготвим повече”.

Какво представлява дежурството? „Двама летци с два въоръжени до зъби самолета са в 15-минутна готовност. По сигнал те за 15 минути от подаването на сигнала излитат и летят в заповядания курс за прехват на цел или за помощ на самолет, който е загубил радиовръзка”. Полк. Русев призна, че „нерядко” се излита за прехват на самолети, които са се приближили до натовското въздушно пространство.

„България и българските ВВС са кауза. Аз съм офицер и пилот по убеждение, а не по други причини. Аз до последно ще съм вечерен на каузата и ще се боря да имаме мотивирани пилоти и мотивирани техници, които да пилотират и обслужват новия самолет. За да се случи това, за да имаме бъдеще, ние се нуждаем от лидери, които не страхуват от безидейност и липса на инициатива. Които с действията си да увличат хората и да ги мотивират”, подчерта летецът.
Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама