Ченгетата явно имат голям проблем с вежливото си отношение към хората и взимането на рушвети, след като ги карат да се подписват едновременно под Етичния кодекс и „Харта на клиента”. Двата документа са идентични по своя характер и касаят как трябва да се държат служителите на вътрешното ведомство към обществото.
Етичният кодекс е въведен от 2014 година, докато „Хартата на клиента” е последното въведение от февруари т. г., показва проверка на Фрог нюз. В нея са залегнали „Стандарти за административно обслужване”. Според тях чантаджиите в униформа трябва да бъдат вежливи и любезни към нас. Иска се да са честни и справедливи, както и да ни предоставят ясна, пълна и точна информация.
Нужно е още да проявяват професионализъм и нетърпимост към корупционните прояви. Ченгетата се питат защо сега ги карат да се разписват под такъв документ, след като същите изисквания са залегнали в Етичния кодекс. Униформените дори правят аналогия с обещанията, които са залепени на повечето таксиметрови коли, където пише: „От нас можете да очаквайте". Интересното е, че в хартата на МВР е копирано почти същото: „Вие можете да очаквате от нас”. Предполага се, че идеята изцяло е взаимствата от такситата.
Припомняме ви, че при въвеждането на Етичния кодекс, МВР си направи грандиозен пиар. На обществото бе обяснено, че полицаите ще имат тотално различно отношение към нуждаещите се. Не е ясно защо четири години по-късно на ченгетата им се налага и в друг документ да се „кълнат”, че ще бъдат мили и добри професионалисти.