„Модернизирането на образованието е нещо, което не можем да продължаваме да отлагаме. Живеем във време, в което новите технологии и дигитализацията се развиват с бързи темпове и образователните системи трябва да бъдат в крак с тези развития.
В противен случай нашите учебни заведения ще продължават да произвеждат бъдещи безработни и кадри, които не владеят уменията на 21-ви век“. Това заяви евродепутатът от Групата на Прогресивния алианс на социалистите и демократите в ЕП Момчил Неков при обсъждане на доклада "Модернизиране на образованието в ЕС" на пленарната сесия в Страсбург.
„Когато говорим за модернизиране на образованието, това не трябва да се разбира като обновяване на материалната база на учебните заведения и закупуване на модерна техника. Важно е да сме в крак с новите технологии, но те не гарантират на подрастващите, че ще могат да усвояват по-добре знания, умения и компетентности. Резултатите от Международното изследване PISA показват, че наличието на модерна дигитална инфраструктура не повишава резултатите на учениците. И това не е изненадващо.“, изтъкна Неков.
Според него, проблемът с функционалната грамотност на учениците е добре познат и на българската система, защото те биват затрупвани с огромни количества теоритични знания, което е за сметка на стимулирането на критичното мислене.
„Нужен е холистичен подход в образованието. Подход, който да взима под внимание и нуждите на учителите, защото без тях нито една реформа не може да бъде успешна. Отношението към тях е показателно за отношението към цялата образователна система. Повишаването на техните възнаграждения няма да реши проблемите с магическа пръчка. Те трябва да имат повече автономия и достъп до възможности за професионално развитие“, коментира Момчил Неков.