За вертолетите опасната височина е от 10 до 100 метра. Това каза о.р.полк. Любен Лозанов, който дълги години отговаря за безопасността на полетите в щаба на ВВС по повод на инцидента с Ми-17 над авиобаза Крумово.
„Фактът, че двигателите са работели може да говори само за проблем с опашния винт. Това завъртане, което е довело до разбалансиране на вертолета и падането му. Комисията е тази, която разследва и ще има цялата информация. Това, което казвам е на базата на опит в тази сфера“, уточни той пред БНР.
Според него трябва да се изясни защо в момента ВВС има налични едва 7-8 вертолета и лети само един: „Тук има една поредица от некомпетентности, която започна да се натрупва с годините, която не е отчитана от хората, които взимат решения. Когато летят 20 вертолета, те влизат за ремонт във военно-ремонтния завод, там хората поддържат високо професионална квалификация и когато този процес го прекъснеш за 10 или 15 години и в заводите включително – навсякъде нивото на компетентност рязко спада“, коментира о.р.полк. Любен Лозанов.
Той обясни, че има регламент, според който са оказани техническите ресурси на техниката на ВВС, кога влизат на ремонт, при какви условия излизат: „Общото нещо е, че навсякъде, включително и във военно-ремонтните заводи, нивата на компетентност са слезли доста ниско, следствие на това, че те не работят пълноценно и ги напускат най-добрите им работници“.