Забрана за външна реклама на тютюневи изделия и реклама на местата за продажба поискаха от Сдружението ”България без дим“, съобщи БНР. Вече са водени разговори с народни представители от този парламент по темата, но от сдружението припомнят, че заради натиск през 2016 година е бил оттеглен законопроект за забрана на тази реклама.
"Проблемът с пушенето е в рекламата" – това казва Радо, който прави рекламен клип за Сдружението "България без дим“. В клипа се вижда как билборд с реклама на цигари изгаря в пламъци. "Целта на всяка реклама е да повишава продажбите на продукта, който се рекламира и цигарите се продават толкова добре, защото се рекламират. Проблемът при рекламата е, че тя въздейства изключително силно особено на бъдещите пушачи, не толкова на настоящите, които вече са взели за себе си това грешно решение. Рекламата на цигари създава нови пушачи. Децата, подрастващите, са хората, които са основно по улиците и затова външната реклама е толкова вредна. Предполагам, че когато колегите правят реклами на цигари, си мислят как да въздействат на младата аудитория, която няма право да пуши. Не можеш да мислиш реклама за цигари, която цели да продаде на огромен брой хора този продукт, а да не се съобразиш с това, че ще говориш и на лица, които нямат право да ги употребяват".