Дизеловите автомобили отделят фини прахови частици, но и азотни окиси, които оказват вредно влияние върху хората с респираторни заболявания. Това разкри ” Румен Дунев, бивш автомобилен състезател.
По думите му изследвания от 2014 година сочат, над 6000 души в Германия са починали от преждевременна смърт. Всичко това налага в автомобилостроенето въвеждане на нови системи за дизелови автомобили, разделени в няколко категории – катализатори, DPF филтри за улавяне на твърдите частици и селективни каталитични редуктори.
„Според мен в момента става въпрос за изпреварващи действия в Германия с оглед запазване на конкурентната позиция на самата фирма. И най-вече се ограничава разрастването на скандала, на вредите върху останалата част от германският автомобилен сектор”, коментира финансистът Емил Хърсев.
„Имайте предвид, че не става въпрос за фирмена политика, а по-скоро за подпрограма – за част от софтуерната програма, която обслужва този автомобил. Не е просто да установиш какво прави всяка отделна част от софтуера на колата", добави Хърсев.