Столичната община е обсебена от идеята да бори замърсяването на въздуха с електробуси и хибридни автобуси. За целта вече похарчи 22 млн. лв за едва 20 китайски, къси електробуса.
За тези пари можеше да закупи 2 пъти повече съчленени, газови автобуси MAN с 2 пъти повече места или общо 4 пъти по-голям превозен капацитет. Четири пъти!!! В крайна сметка от какво има нужда София? Повече автобуси, можещи да превозват повече пътници или все още бутикови технологии, с които тепърва експериментират най-богатите световни градове, вече оправили транспортната си схема и имащи нужната бройка превозни средства за осигуряване на адекватен градски транспорт за всички?
Глупавият ПиАр, бликащ от медийните изяви на управляващите транспорта на града показва, че целта не е по-добро обслужване на пътниците, а разиграване на псевдоекология за пред обществото, за да могат от Столична община и Център за градска мобилност да се покажат като много модерни и иновативни. Цената я плащаме всички ние - оставаме с къси автобуси, пълним се с все повече и различни модели, за да оскъпим поддръжката и се хвърляме на недоказани все още технологии, които нямат абсолютно никакъв ефект върху екологията на града ни, а междувременно доказаните и конвенционални такива - тролейбусите и трамваите са подложени на упадък и закриване. Само човек, който или нищо не разбира, или е див популист може да твърди, че екологичният ефект на 20 електробуса ще е по-голям от този на 40 съчленени газови автобуса с ЕВРО 6 двигатели. Пародия, сходна на борбата със замърсяването от битово отопление изразяваща се в подмяната на 30 печки в Нови Искър.
Йорданка Фандъкова, г-н Крусев, г-н Петров и всички други замесени в управлението на градския транспорт - в нито един момент не забравяйте, че парите, които така лесно харчите не са ваши, а са на всички нас, жителите на София. От вас се изисква да харчите разумно, ефективно и с мисъл - а нищо от това не е факт с тази фиксация върху електробусите. Нека хората знаят, че се готвите да купите общо 75 електробуса и хибриди за над 100 млн. лв, пари с които можехте да закупите над 180 съчленени автобуси, които да вършат далеч повече работа и да донесат реално подобрение на услугата, чрез по-комфортно пътуване и по-малки интервали. Но понеже нас едва ли ще послушате, имаме предложение - качете се следващият път в претъпканите, къси автобуси на линии 72, 111, 204 или 604 и обяснете на пътниците, че нямат нужда от автобуси с повече места и по-начесто, защото си имат електрически такива...