НАРОДЕН ГЛАС


Българинът варди повече колата, отколкото дома и главата

2 5805 05.08.2018
Българинът варди повече колата, отколкото дома и главата

Българинът продължава да следва тази поредност на приоритетите в застраховането, първо застрахова автомобила си, рядко - домът, но за живота си почти не се сеща. Това ясно се вижда от статистиката на застрахователния пазар. Автобизнесът продължава да господства в българското застраховане. Българинът пази повече колата, отколкото дома и главата.


Това твърди експертът Данчо Данчев.

 

Председателят на УС и главен изпълнителен директор на "Дженерали Застраховане" АД коментира пред Банкеръ и ключовата промяна в застраховането, за която се говори вече второ десетилетие - системата "бонус-малус"*: Връзката с КАТ беше основната пречка толкова години, за да не се рализира. Но не би трябвало да имаме никакви проблеми, защото вече получихме базата данни от МВР. Всичко е въпрос само на методология, а тя трябва да е резултат от разбирателството между регулатора и бизнеса. Мисля, че системата ще стартира успешно от 1 януари догодина, каза още той.

 

* Системата „Бонус-Малус“ е техника(средство,метод) за„отстъпки и добавки“ към застрахователната премия при определени условия. Този термин има латински произход и означава „добро-лошо“. Тази система се прилага в застраховането чрез отстъпка (бонус) или надбавка (малус) към застрахователната премия при подновяване на застраховката. Целта на системата е преди всичко да влияе върху “лошите“ водачи на автомобили, за да се намалят щетите при ПТП в резултат на рисково управлението на автомобил. От друга страна действа и като стимул за превенция на „добрите“ водачи. Чрез стимулиране на „добрите“ и наказване на „лошите“ водачи на МПС се постига справедливост при плащането на застрахователната премия.

 


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама