Националният авиопревозвач на Турция и най-голямата телекомуникационна компания ще спрат рекламите си в медии в САЩ в отговор на кризата в отношенията между двете държави, съобщават от двете компании.
"Търкиш еърлайнс" и "Тюрк телеком" се решиха на подобна стъпка след кампания в Туитър, която призовава за прекратяване на рекламите на турски компании в медиите в САЩ.
Това се случва на фона на спора между президентите Реджеп Тайип Ердоган и Доналд Тръмп. Конфликтът започна по повод съдбата на американски евангелистки пастор, срещу който се води процес в Турция.
Пастор Андрю Брънсън е обвинен, че помагал на групата, за която Анкара твърди, че стои зад неуспешния опит за военен преврат през 2016 г. Той отрича обвиненията.
Ердоган обяви по-рано днес бойкот на американски електронни стоки.
Припомняме, че миналата седмица Тръмп увеличи значително митата за внос на турски алуминий и стомана и това доведе до значителен спад на турската лира и до сериозни притеснения на пазарите за турската икономика.
Лирата се понижи спрямо долара с повече от 40% от началото на тази година.
В свое изказване след увеличението на митата Ердоган каза, че срещу Турция се води икономическа война.
Служител на една от компаниите заяви, че рекламният бойкот ще обхване всички печатни, визуални и социални медии, въпреки че съществуващите споразумения за рекламни кампании няма да бъдат засегнати.