НОВИНИ


Инж. Иван Каралеев: Имало е проблем в поддръжката на моста в Генуа

0 4203 15.08.2018
Инж. Иван Каралеев: Имало е проблем в поддръжката на моста в Генуа
инж. Иван Каралеев

Вероятните причини за рухването на моста в Генуа коментираха в студиото на Bulgaria ON AIR председателят на КИИП (Камара на инженерите в инвестиционното проектиране) инж. Иван Каралеев и инж. Марин Гергов.


"Първото, което може да се установи от изнесените кадри, е проблем с поддръжката. Експолоатацията е много важна в строителството. Има поставени изисквания за всички строежи, това е основен елемент", каза инж. Иван Каралеев.

 

Специалистът обясни, че процесът на строителството има три основни елемента - първо възложителят поставя изискванията, следва проектиране и накрая е изпълнението на строителството.

 

"Трябва да се прави мониторинг на състоянието на техническите съоръжения. Годините, минали от построяването на моста в Генуа, са малко, но по всяка вероятност се касае за проблем на поддръжката. Същевременно системата "вантов мост" изисква много труд на тази система за подмяна", коментира инж. Марин Гергов.

По думите на специалиста буря по-скоро може да инициира дребен проблем, например ефект от вятъра, който без същински проблем е невъзможно да се развие до падане на съоръжението.

 

"Мостът е красив и впечатляващ, но този вид конструкция вече не се използва, защото е много трудна за поддръжка", категоричен бе Гергов.

 

Според инж. Иван Каралеев ясно се е видяло от снимковия материал, че голяма част от армировките са оголени.

 

"Има силна корозия на метала. Проектирането отговаря на високи изисквания към конструкцията и в нашето законодателство - за носимост, експлоатация, както и пожарна безопасност. Има и много допълнителни нормативни актове, регламентиращи изискванията", каза Каралеев.

 

"Започна реконструкция на нашите съоръжения. Постъпиха сигнали за проблеми и от Министерството на регионалното развитие, както и агенции, отговарящи за пътната инфраструктура се погрижиха за реконструкцията им. Има наредби, свързани с техническата паспортизация на съоръженията. Те определят мерките, които трябва да се изпълнят по поддръжката", посочи още той.


Препоръчай Сподели
Уважаеми читатели, разчитаме на Вашата подкрепа и съпричастност да продължим да правим журналистически разследвания.

Моля, подкрепете ни.
Donate now Visa Mastercard Visa-electron Maestro PayPal Epay
Ads / Реклама
Ads / Реклама