Протестът да се насочи срещу бившия изпълнителен директор на БДЖ, Монов и Петър Мутафчиев, бивш министър на транспорта.
Положението в БДЖ и НКЖИ е драматично; те са докарани до фалит, което не е само заради тазгодишната субсидия, обяви по БТВ Александър Цветков, министър на транспорта. Субсидията за тази година била изхарчена авансово, което министърът квалифицира като предизборно харчене и умишлено следизборно дестабилизиране на железниците. Години наред се правели дългове, неразплащане, бездействие, източване, като някои дългове за следващата година били в размер над 100 милиона.
Тези задължения били причината дружеството да не може да изплати заплатите на служителите си, които с право били недоволни. Трябвало обаче да ясно към кого се насочва протестът, уточни министърът. Той изброи и обектите на протеста: бившият изпълнителен директор на БДЖ, Монов и Петър Мутафчиев, бивш министър на транспорта. Те умишлено утвърдили годишното разпределение на субсидията авансово преди изборите.
Цветков добави, че се прави разследване за закупените вагони по 550 хиляди евро със заличени години на производство. За пет от тях било ясно, че са произведени през 1974 година, обясни Цветков.