Ивета Хунова, председател на Асоциацията на застрахователните брокери, коментира какво ще се случи с клиентите на фалиралата застрахователна компания „Олимпик“.
„Имаше индикации от май месец за фалита на „Олимпик“. Всички брокери предупреждавахме клиентите си. От 9 май на сайта на КФН имаше и съобщение“, съобщи Хунова пред Нова телевизия.
„Гражданската отговорност е една социална застраховка“, напомни тя и заяви: „Не трябва да се търси най – евтините застраховки“.
„Много от 200-те хиляди полици на клиенти на „Олимпик“ са на разсрочено плащане. Много малко са тези, които са платени изцяло“.
„Застрахователният пазар в България е абсолютно стабилен, всички останали компании са регистрирани в България и имат абсолютно отговорно поведение“, поясни Хунова.
Тя разясни и как трябва да действа пострадалият от застрахован в „Олимпик“ и съответно застрахованият.
„Всеки, който е пострадал от виновен, който е застрахован в „Олимпик“ Кипърският гаранционен фонд гарантира 100% изплащане. Такъв е законът. Пострадалите трябва да се обърнат към Кипърския гаранционен фонд. А тези, които имат застраховки в „Олимпик“ и полиците им ще са прекратени в петък, трябва да се насочат към офисите на компанията и да пуснат искане за сторно сметка“, обясни Хунова.