Когато станал министър на транспорта, БДЖ имало 300 млн. лв. задължения, сега те били 150 млн лв.
Човек не се притеснява, когато съвестта му е чиста, оповести по БНТ ексминистърът на транспорта Петър Мутафчиев. Той беше категоричен, че понастоящем се спекулира по отношение на корупционните практики и отрече да е продавал нови вагони. Един нов вагон струвал около 2 - 2,5 млн евро, докато старият - 500 хил. евро.
Мутафчиев сам подал сигнал за съмнителна сделка до прокуратурата. Закупуването на вагони не ставало с пари от държавната субсидия, а със специален европейски кредит, но сега управляващите се оправдавали с предишните, за да прикрият безсилието си, отчете бившият министър от кабинета Станишев.
Когато Мутафчиев станал министър на транспорта, БДЖ имало 300 млн. лв. задължения, сега те били 150 млн лв., а проблемите в БДЖ не били в пътническите, а в товарните превози. Около 20 % спаднали товарите на БДЖ след кризата в „Кремиковци" и това намалило приходите. Резервите, които сега трябва да се търсят, били в транзитните товари, в неоперативните имоти и оптимизация на щатния ресурс, препоръча бившият министър.