По наше настояване АПИ измери сцеплението на пътната настилка, точно на мястото, където вчера стана жестоката катастрофа край Своге. Установи се, че то е два пъти по-малко от необходимото. Това разкри сензационно пред Фрог нюз Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите от пътни инциденти.
Той разкри скандални факти, за които още не се коментира: Разполагам с цифри, факти и документи. Става дума за участък от 700 метра. През 2017 година на него са станали 7 тежки катастрофи с един загинал и 6 ранени. През 2018 година на същото място са регистрирани 4 тежки ПТП-та. Всички са станали при сухо време и по един и същи начин. Причината не е висока скорост.
На базата на това настояхме пред пътната агенция да направи замерването на пътя. Неофициално научихме за резултата от тестовете, но нищо не последва. Ето, виждате какво стана-16 жертви. В участъка има износване на асфалта. От пътната агенция обещаха да го преасфалтират , но не го направиха.
Има десетки писма за този проблем . Писали са от местното районното управление и от общината. Но, за съжаление нямаше никаква реакция.
Припомняме ви, че този участък е ремонтиран през 2016 година и за него са похарчени близо 22 млн. евро, сочи справка на Института за пътна безопасност. Въпросната организация също е алармирала за нередностите.
До този момент институциите се опитват да хвърлят вина на шофьора, повтаряйки, че в началото на август е трябвало рейсът да мине на повторен технически преглед.