Автобусът-убиец може да се е движил и с 40 км./ч, колкото е било ограничението. Показанията на тахографа от 53 км./ч. не са окончателни, категорични са експерти по пътна безопасност пред Фрог нюз.
Те обясниха, че трябва да се прави експертиза, за да се установи по категоричен начин истинската скорост на рейса преди катастрофата, тъй като след ударите в стена и автомобили, може скоростта му да се е увеличила. На този етап единствено шофьорът Григор Григоров е подведен под наказателна отговорност. Институциите и фирмата-строител на пътя продължават да си прехвърлят топката за неговото качество и дали някой има вина. От прокуратурата изброиха куп „прегрешения“ на шофьора като това, че не е уведомил ДАИ, че ще изпълнява „Случаен превоз“, както и че не е минал на повторен технически преглед в началото на август т. г. Всичко това, обаче не са престъпления, а нарушения, напомнят юристи. Те смятат, че се прави опит да се манипулира обществото, като се насочва общественото внимание само към шофьора, за да се отклони от фирмата-строител и от длъжностните лица, приели обекта като отричен..