В проектозакона за бюджета на НЗОК има около 45-50 стр. преходни и заключителни разпоредби, с които се правят промени във всички основни закони, касаещи здравеопазването. Защо обаче с разпоредби се променя законодателството? Това заяви в интервю за Фрогнюз бившият подуправител на НЗОК д-р Димитър Петров относно проектобюджета на НЗОК.
МЗ, който е автор на тази идея, спазва ли Конституцията, след като иска гражданите и лечебните заведения да я спазват?
В Закона за здравното осигуряване е дадено право на Надзорния съвет на Касата да предлага закон за бюджета на НЗОК. Никой обаче не е дал право на Надзорния съвет да предлага промени на други закони, което на практика се случва и което е противоконституционно.
Чрез преходни и заключителни разпоредби се променя закона за бюджета на Касата и съответно парламентарната комисия, която трябва да разглежда промените, вече не е здравната, а бюджетната. Освен това с промените в Закона за бюджета на Касата се избягва общественото обсъждане, защото в предложенията за промени на закона има изключително спорни моменти. За това някой може да сезира Конституционния съд, което поставя под риск целия законопроект. Някой е решил, че може да прави, каквото си иска. Той е добре известен в нашите среди.
Вижте какво още каза д-р Димитър Петров, утре, 25 октомври, в рубриката Интервю.