От утре, 1 ноември, българската администрация преустановява хартиения обмен на документи. Повече от 700 централни, областни и общински структури преминават към изцяло електронен документооборот помежду си. За да се използва системата граждани и фирми трябва да имат регистрация и електронен подпис.
Само чрез Системата за електронен обмен на съобщения (СЕОС) ще се осъществява електронният документооборот. На годишна база се очаква да бъдат спестявани повече от 100 тона хартия, значително да намалеят разходите за закупуването й, както и за печатни консумативи, куриерски услуги и други, съобщават от МС. От официалната публикация става ясно, че администрациите са подготвени за прехода, но не е ясно дали гражданите и фирмите са наясно с мащабната промяна.
От там припомнят още, че с решение от 24 октомври този месец кабинетът задължи централните администрации да разширят цифровите си услуги като регистрират свои профили в Системата за сигурно електронно връчване (е-Връчване), поддържана и развивана от Държавната агенция "Електронно управление". Това означава, че след 30 ноември 2018 г. граждани и фирми ще могат да взаимодействат сигурно и изцяло по електронен път с централните администрации и подопечните им структури.
Електронният обмен на документи е сигурен и се извършва в контролирана среда, а документите са гарантирани с електронен подпис. Това позволява да бъде проследено точното време на изпращане, получаване и регистриране на документа. По този начин се повишава контрола върху институциите както от страна на потребителите, така и между самите администрации, съобщават то МС.