Отдавна говорим, че у нас трябва да бъде приет закон за училищното насилие. Ние сме една от малкото страни в Европа, в които няма такъв закон. Този закон ще каже кой каква отговорност има и после ще търси отговорност от хората, които не са си свършили работата.
Това каза в сутрешния блок на Bulgaria on air психологът Иван Игов по повод случая, при който 11-годишно момче твърдеше, че е било пребито от учителя си по физическо, а впоследствие се оказа, че ученикът е ударил учителя. Инцидентът стана вчера в столичния квартал "Модерно предградие" в 70 ОУ "Св. Климент Охридски". Детето, което е в пети клас, избягало от час и заедно с приятели пречели на останалите ученици. Ученикът е имал прояви на агресия и насилие и към свои съученици отдавна. Учителят Георги Георгиев е преподавател по физкултура от 25 години. Пред медиите той сподели, че за първи път изпада в подобна ситуация.
"Проблемът е, че с такива "трудни" деца се работи на парче. В повечето случаи липсва цялостната картина за поведението им. Затова в България трябва да бъде приет Закон за училищното насилие. Ние сме една от малкото страни в ЕС, в които такъв няма",коментира Игов.
Да сложиш по един психолог в училище не решава проблема. Тези колеги не работят в мрежа, а поведението на децата става все по-сложно, посочи експертът.
"Насилието в българското училище е феномен на 21 век. Разпадането на ценностите и на семейството в едно поколение, което днес създава деца, води до проблема с възпитанието", коментира зам.-председателят на Синдиката на българските учители Красимир Попов.
Каквито и методи да прилага училището, не може да постигне нищо без взаимодействие със семейството. Трябва да има комплексни мерки, в които да участват всички институции, заяви още Попов.