Дизеловите двигатели са подложени на интензивен контрол, след като Volkswagen призна, че през 2015 г. е инсталирал софтуер за измама в милиони автомобили, което устройство проверява отделяните емисии.
Германски съд заповяда на Кьолн и Бон да се присъединят към известен брой градове, забранили по-старите дизелови двигатели по улиците си, за да се борят със замърсяването на въздуха, докато правителството се бори да постигне споразумение с автомобилните производители да направят продукцията си „по-чиста“.
Административният съд в Кьолн реши, че от април 2019 г. Кьолн трябва да забрани колите с най-замърсяващи дизелови двигатели да минават през центъра и по други улици, за да се справи градът с опасно високи нива на емисии на азотен диоксид (NO2). В по-малкия град Бон ограниченията ще се прилагат за две улици.
Решението, което може да се обжалва, е поредната победа на германската екологична група DUH, която стартира множество съдебни дела, за да принуди местните власти да подобрят качеството на въздуха.
Главни градски зони, включително в Щутгарт, Франкфурт и столицата Берлин, вече попаднаха под действието на правни решения за намаляване на емисиите, докато Хамбург реши сам да изгони най-лошите замърсители от някои зони.
Изправено пред засилен публичен гняв, правителството на канцлера Ангела Меркел се опитва да парира непопулярните забрани за шофиране, които обещават не само да предизвикат криза в транспорта, но и да повлияят негативно върху стойността при препродажбата на дизеловите коли.