ГЕРБ ще остане в историята с ”видим резултат” закрито училище в София. Това коментира общинският съветник от БСП Николай Николов по повод гласувания доклад на сесията на СОС в четвъртък за закриването на 155 ОУ ”Кирил и Методий” в село Кривина.
"За три години сме гласували много доклади, имало е много изказвания, спорове, решения... Никога обаче не съм си представял, че ще имаме точка в дневния ред, която ще закрие училище в София със 142-годишна история, каза Николай Николов. - Докладът се състои от 8 изречения, а докладната записка на директора на училището Надя Николова е с изречение по-дълга и завършва така: "Нито жителите на с. Кривина, нито 155 ОУ със своята вековна история заслужават такава съдба, но реалността е такава". Искам да знам как на базата на този доклад СОС взима толкова важно решение?!"
Николай Николов зададе и серия от въпроси във връзка със закриването на училището. "Защо детската градина в двора на училището е била закрита? Направено ли е всичко възможно от страна на кмета и на директора да направят училището възможно най-привлекателно и достъпно за учениците? Ако отговорът е "да", защо си въобразяваме, че евентуалното ползване на сградата от частно училище би било по-приемливо за децата и техните родители? Ако липсват паралелки за 6 и 7 клас, вместо закриване на училището, не може ли то да бъде преобразувано в начално училище? Каква е причината 71 СОУ "Пейо Яворов", което е на едва 3 километра от 155 ОУ "Кирил и Методий", да бъде по-предпочитано и целият отлив да отива натам? Вярно ли е, че намалелият брой деца в паралелките на 155-о училище, е защото родителите не са ги записали поради преобладаващото ромско присъствие? Ако просто няма деца, означава ли, че демографската криза вече е ударила София и бавно и постепенно ще почнат да изчезват села и райони в Столицата, пита общинският съветник от БСП. - Неотдавна ми попадна информация за интересен случай в Япония. В продължение на 3 години японското правителство и тамошните железопътни компании са отказвали да закрият една гара на остров Хокайдо. Причината – на тази гара е имало само един пътник – едно момиче, което е трябвало да пътува с влака всеки ден, за да стигне до училището си. Гарата е функционирала, докато момичето е завършило образованието си. Защо в Япония това е възможно, а в България - не е? Тъй като не получих отговори на този и на останалите ми въпроси, нямаше как да подкрепя подобен доклад. Затова гласувах против. Не желая да бъда запомнен като общинския съветник, който е гласувал за закриването на едно училище, каквото и да е то, което и да е то. Нямаме никакъв шанс да оцелеем като народ, ако сме глупави. Тръгнем ли да закриваме училища, на практика се примиряваме със злощастната си съдба. Аз не мога да приема това".
--