България гласува против новите правила в международните пътни превози, които бяха приети късно снощи на среща на министрите на транспорта от Европейския съюз и които не отговарят на исканията на българския транспортен сектор.
Дебатите продължиха повече от 14 часа, а държавите останаха разделени в позицията си.
Освен България, против пакета от мерки се обявиха още 8 държави, предимно от Източна и Централна Европа. Въпреки това предложението беше прието.
Текстът предвижда седмичната почивка на водачите да бъде извън шофьорската кабина. Те трябва да се връщат в страната, където са базирани фирмите им, най-малко веднъж на четири седмици, което може да става без камионите им. Превозвачите ще трябва да правят и минимум пет дни пауза между две серии каботажни превози в друга страна.
За международните превози ще се прилага статутът на командирован работник, на когото се заплаща според условията на страната, в която пътува. Според държави като Франция, Германия и Австрия приетите промени са голям напредък за хармонизиране на социалните права на заетите в сектора.
Според държавите, гласували против, споразумението е "непропорционално" и "дискриминационно", цитира БНТ. Текстът, одобрен от транспортните министри, ще служи за основа за преговори с Европейския парламент преди приемането на новата европейска нормативна уредба за транспортния сектор.