Задават се нови масови протести на превозвачи у нас. Дотам се стигна, след като планът ”Макрон” раздели Европа.
7 държави, сред които и България, не подкрепиха предложените промени, но въпреки това Съветът по транспорт реши шофьорите на тирове да се прибират на всеки 4 седмици.
Превозвачите се притесняват, че бизнесът им е обречен. Преди месеци те отново излязоха на протест против плана "Макрон". Тогава те получиха уверение, че въпросът ще бъде решен чрез дипломация. Георги Цанов от Съюза на международните превозвачи заяви в ефира на "Здравей, България", че нищо не се е променило и ситуацията отново е в изходно положение, тъй като изискването за прибирането на превозвачите на 4 седмици все още остава.
"Това е повишаване на разходите на българските международни превозвачи. Подобно връщане на шофьора в държавата би струвало поне 300 евро. Остава и изискването междуседмичната почивка да бъде извън кабината на камиона, за което също бяхме против. Около тези мотели, в които може да почиваме, не са изградени паркинги, където да оставим тировете", каза Цанов.
Шофьорът носи отговорност за товара, затова камионът трябва да е на охраняем паркинг по време на паузите. Според Цанов разделението е между периферните държави и тези, които са в централната част на Европа. Европарламентът все още не е излязъл с официална позиция по плана "Макрон". Предстоят и преговори със Съвета на ЕС.